Jednym z głównych zmartwień dzisiejszych firm, niezależnie od tego, czy są to firmy B2B, B2C czy eCommerce, jest pozycjonowanie ich strony w Google, czyli pojawienie się na pierwszej stronie Google, gdy użytkownicy wyszukują słowa kluczowe związane z ich branżą. A to nie lada wyczyn. Mówi się, że jeśli nie pojawiasz się na pierwszych pozycjach Google, jesteś nikim, albo żartobliwie mówiąc, najlepszym miejscem na ukrycie zwłok jest druga strona Google.
Tak, wielu wie, jak ważne jest, aby nasza strona znalazła się na pierwszej stronie Google, ale to, czego nie wielu nie wie tak dobrze, to jak to zrobić. Panie i Panowie, przed nami pozycjonowanie SEO. SEO (Search Engine Optimisation), odnosi się do optymalizacji strony internetowej na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce poprzez wewnętrzne i zewnętrzne ulepszenia w celu osiągnięcia wzrostu ruchu, który strona otrzymuje z wyszukiwarek. Ale przejdźmy do rzeczy. Jeśli chcesz zacząć stosować SEO na swojej stronie internetowej, mamy zamiar wytłumaczyć, jak pozycjonować stronę w Google za pomocą tej techniki.
1. Nie ma magicznych trików, jeśli chodzi o pozycjonowanie
Pierwszą i najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że jeśli chodzi o SEO i ranking Twojej strony, nie ma magicznych trików, które działają. Wyniki osiągniesz tylko w pocie czoła. Prawda jest jednak taka, że aby wypozycjonować swoją stronę będziesz musiał ciężko i nieustannie pracować. Choć efekty będą bardzo satysfakcjonujące.
2. Używaj słów kluczowych
Niemożliwe jest, aby strona internetowa pojawiła się na pierwszych pozycjach dla wszystkich słów, które są wyszukiwane w Google. Należy skupić swoją uwagę na tych wyszukiwaniach, w których naprawdę chcemy się pojawić. I do tego używa się słów kluczowych. Słowa kluczowe to lista słów, terminów lub fraz, które są istotne dla naszego biznesu i z którymi chcemy pojawiać się na najwyższych pozycjach w Google. Trzeba je bardzo dobrze zdefiniować i zawsze mieć na uwadze. Kiedy już to zrobisz, będziesz musiał zacząć częściej używać ich na swojej stronie.
3. Nie zapomnij o lokalnym pozycjonowaniu SEO
Lokalne SEO to zbiór strategii optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, których celem jest poprawa pozycjonowania strony internetowej w obrębie konkretnej lokalizacji geograficznej użytkownika, który dokonuje wyszukiwania. Dzięki temu, gdy użytkownicy szukają odpowiedzi w określonym obszarze geograficznym, w SERP wyszukiwarki pojawią się lokalne firmy, które są związane z ich poszukiwaniami. Ważne jest, aby zrozumieć, że lokalne SEO to strategia pozycjonowania, która stara się zbliżyć lokalne lub fizyczne firmy do ludzi wokół nich, czyli wykorzystuje kontekst geograficzny i bliskość, aby odpowiedzieć na wyszukiwania użytkowników. W lokalnym SEO pomoże Ci: https://adshock.pl/pozycjonowanie-lokalne/pozycjonowanie-stron-warszawa/.
4. Wykorzystaj link building
Jak pozycjonować stronę? Google uwielbia, gdy strony internetowe są połączone linkami, a użytkownik może bez barier przechodzić z jednej strony na drugą, kiedy znajdzie interesujący link w artykule. Na tym właśnie polega link building: na budowaniu linków, które umożliwiają użytkownikom nawigację w prosty i połączony sposób.
Link building pomaga w lepszej pozycji w wyszukiwarkach, ponieważ Google rozumie, że dzięki temu użytkownik będzie miał lepsze doświadczenia na stronie. Dlatego eksperci SEO zalecają linkowanie, gdy tylko jest to możliwe, ale bez popadania w przesadę. Dla tych, którzy chcą pójść o krok dalej w link buildingu, najlepszym rozwiązaniem jest skłonienie innych stron internetowych do zamieszczenia linków do naszej witryny. Dzięki temu Google zacznie postrzegać portal jako ekspertów w swojej branży.
5. Content marketing
Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować strony internetowe, to musisz wiedzieć, warto postawić na content marketing, czyli stworzyć bloga, który będzie opowiadał o Twojej branży lub sektorze działania. Blog pomoże Ci pozycjonować słowa kluczowe, zdobyć więcej ciekawych linków, a także przyciągnąć większy ruch. Niewątpliwie content marketing to same korzyści dla biznesu.
6. Korzystaj z narzędzi SEO
SEO, jest zadaniem ciągłym. Z tego powodu nigdy nie zalecamy zajmowania się nim bez specjalistycznych narzędzi. Wszyscy specjaliści SEO korzystają z narzędzi, które ułatwiają im pracę w zakresie SEO. Zrób to samo.
Naszymi faworytami są:
– SEO Quake: Wtyczka do Chrome, która pozwala uzyskać dane o gęstości słów kluczowych, między innymi w ramach audytu SEO.
– Google Search Console: darmowa usługa Google, dzięki której można sprawdzić, czy Google poprawnie indeksuje stronę, a także rozwiązać problemy z indeksowaniem i skonsultować dane o ruchu.