Kategorie
Uncategorized

Przeprowadzka – jak zorganizować?

Zorganizowanie przeprowadzki może być sporym stresem. Jak się spakować, jaką firmę przeprowadzkową wybrać, co zrobić, żeby nic nie zginęło? Niezależnie od tego, czy przeprowadzka dotyczy mieszkania i konieczności przewiezienia całego dobytku rodziny, czy biura wraz ze sprzętem oraz dokumentami, konieczna jest odpowiednia logistyka. Jak zorganizować przeprowadzkę, żeby wszystko poszło sprawnie, a także bez nieprzewidzianych problemów?

Przeprowadzka – jak się zorganizować?

Przeprowadzki lepiej wychodzą, jeśli są odpowiednio zaplanowane. Spontaniczne akcje zmiany lokalu zwykle kończą się uszkodzeniami mebli i sprzętu oraz mnóstwem zgubionych drobiazgów. Nie można zapomnieć również o bałaganie po przewiezieniu rzeczy czy trudnościach z ich odnalezieniem podczas rozpakowywania. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Warto zacząć od wykonania listy czynności wymagających zorganizowania. Powinna zawierać takie kwestie, jak:

  • znalezienie odpowiedniej firmy transportowej i umówienie jej na konkretny termin;
  • przygotowanie odpowiedniej ilości i rodzaju opakowań;
  • przygotowanie etykiet do opakowań, dzięki którym łatwiej znajdziemy rzeczy po ich przewiezieniu;
  • wyznaczenie osób, które zajmą się pakowaniem lub przenoszeniem rzeczy.

Dzięki realizacji wszystkich punktów z przygotowanej przed siebie listy można zyskać sporo czasu i oszczędzić sobie stresu w czasie pakowania oraz przenoszenia wyposażenia.

Przeprowadzka – jak zorganizować transport?

Przeprowadzki w Legionowie najlepiej zlecić firmie przewozowej, specjalizującej się w tego typu zleceniach. Ekipa powinna dysponować odpowiedniej wielkości samochodami, które umożliwią przewiezienie całości wyposażenia. Jeśli nie transportujemy dużych mebli, a jedynie sprzęt biurowy i dokumenty, wystarczy średniej wielkości samochód dostawczy. Warto jednak upewnić się wcześniej, że firma przeprowadzkowa będzie miała możliwość przewiezienia pianina lub szafy gdańskiej, jeśli istnieje taka potrzeba.

Istotne są nie tylko cena oferowanych usług i rodzaj dostępnego transportu, ale także ewentualne usługi dodatkowe, takie jak pomoc przy pakowaniu, znoszeniu i wnoszeniu przewożonych przedmiotów. Warto zapoznać się z opiniami o firmach transportowych w internecie, a także zapytać znajomych, którzy niedawno korzystali z takich usług.

Jak spakować rzeczy przed przeprowadzką?

Gdy planowana jest przeprowadzka – jak zorganizować pakowanie, żeby nic nie zginęło, nie uległo zniszczeniu i dało się odszukać w nowym miejscu? Po pierwsze, zachodzi konieczność wcześniejszego przygotowania niezbędnych opakowań, czyli kartonów, taśmy klejącej, papieru pakowego, folii bąbelkowej itp. Warto również pamiętać o kilku ważnych zasad w czasie pakowania:

  • sprzęt biurowy i elektroniczny przewozimy w oryginalnych opakowaniach, jeśli tylko je posiadamy;
  • szkło i wszystkie rzeczy, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu w transporcie, pakujemy w folię bąbelkową, gazety lub papier pakowy oraz umieszczamy w kartonach opisanych „góra” i „dół”;
  • każdy karton podpisujemy nazwą pomieszczenia, z którego pochodzą rzeczy i informacją o zawartości (np. łazienka – lampy);
  • zabezpieczamy drzwiczki szafek, szuflady itp. przed otwieraniem się w czasie przewozu (np. taśmą klejącą);
  • ubrania można przewozić na wieszakach, zapakowane w worki foliowe, również odpowiednio opisane.

Prawidłowe oznaczenie przewożonych kartonów pozwoli na łatwe ustalenie, co zawierają bez konieczności otwierania. Dzięki temu można umieścić wszystkie pakunki w odpowiednich pomieszczeniach i dopiero tam rozpakować, od razu znajdując dla nich właściwe miejsce.

Warto również pamiętać, że przeprowadzka może być świetną okazją na pozbycie się zbędnych rzeczy. Jeśli czegoś nie używamy od dawna lub nie jest nam do niczego potrzebne, nie ma sensu w ogóle tego pakować i przewozić. Jeśli dana rzecz w dalszym ciągu działa, można ją oddać komuś, komu jeszcze posłuży. Zepsute przedmioty powinny przed przeprowadzką zostać wyrzucone lub oddane do recyklingu.

Takie porządki przed przewiezieniem rzeczy zdecydowanie ułatwią późniejsze rozpakowywanie i aranżację nowego mieszkania lub miejsca pracy.